Την κυβέρνηση εγκαλεί με ερώτησή του ο ανεξάρτητος βουλευτής κ. Νίκος Ι. Νικολόπουλος σε ό,τι αφορά τον την πρόθεση της να επιτρέπει τις μαντίλες στις νέες αστυνομικές ταυτότητες. Συγκεκριμένα ο Αχαιός βουλευτής απευθυνόμενος στον Υπουργό Εσωτερικών υπογραμμίζει τα εξής :
«Στην πρόθεση της Κυβέρνησης είναι η αντικατάσταση των υφιστάμενων ταυτοτήτων με νέες βιομετρικές. Αυτό πλέον το γνωρίζουμε όλοι. Αυτό που ενδεχόμενα να μην γνωρίζουμε είναι πως η Ελληνική Αστυνομία θα επιτρέπει πλέον τις «μαντίλες» στις φωτογραφίες για τις αστυνομικές ταυτότητες. Παρά το γεγονός ότι η αιτούσα στην έκδοση της ταυτότητας δεν πρέπει να φέρει κάλυμμα κεφαλής, όπερ ίσχυε μέχρι σήμερα, υπάρχει υποσημείωση, η οποία επιτρέπει τις μαντήλες- με ειδική οριοθέτηση. «Για θρησκευτικούς λόγους δύναται το άτομο να φέρει κάλυμμα κεφαλής (π.χ. μαντίλα), πλην όμως τα χαρακτηριστικά του προσώπου του από το σαγόνι έως το μέτωπο και από τη μία ένωση του αυτιού με το πρόσωπο, έως την άλλη, πρέπει οπωσδήποτε να είναι εμφανή». Νέες ταυτότητες, λοιπόν, με τις «ευλογίες» του Αλλάχ.
Ωστόσο αξιοσημείωτο είναι πως είχε προκληθεί σάλος, όταν οι Χριστιανοί βγήκαν στους δρόμους για την αναγραφή του Ελληνορθόδοξου θρησκεύματος.
Καταλήγοντας ο κ. Νίκος Ι. Νικολόπουλος ερωτά τον Υπουργό:
1ον Θα επιτρέψετε, τελικά, την φωτογράφιση με μαντίλες;
2ον Μπορείτε, επισήμως, να μας ενημερώσετε πώς θα είναι ο νέος τύπος των ταυτοτήτων;
Εξάλλου, μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου άσκησε δριμεία κριτική ο Χριστιανοδημοκράτης βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος σχετικά με την καθιέρωση της εορτής των Τριών Ιεραρχών ως ημέρα αργίας.
Εκ του πονηρού είναι η διάταξη του Υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, σύμφωνα με την οποία ορίζεται ως αργία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η εορτή των Τριών Ιεραρχών σημειώνει σε ερώτησή του ο ανεξάρτητος βουλευτής Αχαΐας κ. Νίκος Ι. Νικολόπουλος.
Συγκεκριμένα ο Αχαιός βουλευτής απευθυνόμενος στον Υπουργό Παιδείας, Ερευνάς και Θρησκευμάτων υπογραμμίζει τα εξής : « Υπό την πίεση της εκκλησίας και την κοινής γνώμης, ο Υπουργός με εγκύκλιό του προχώρησε σε διευκρινήσεις αναφέροντας ότι για φέτος στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά θα πραγματοποιήσουν ανήμερα εορταστικές εκδηλώσεις, με την χρονική διάρκεια και το περιεχόμενό τους να αποφασίζονται από τους Συλλόγους Διδασκόντων. Οι αντιδράσεις ήταν έντονες, γιατί η θεσμοθέτηση της αργίας ακυρώνει τον τρόπο με τον οποίο τα σχολεία τιμούσαν τους προστάτες τους, αφού καθιστά αδύνατο τον εκκλησιασμό των μαθητών. Ειδικότερα, στην Πάτρα, σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιοι διευθυντές σχολείων ζήτησαν από γονείς με δήλωση του ν. 105 να διαβεβαιώσουν ότι επιθυμούν να εκκλησιασθούν τα παιδιά τους!
Και συνεχίζει : «Αν αληθεύουν οι πληροφορίες, πρόκειται για πρωτοφανή πρωτοβουλία που μας επαναφέρει στην άληστου μνήμης εποχή της κατάργησης του θρησκεύματος από τις ταυτότητες, γιατί αποτελεί, δήθεν, προσωπικό δεδομένο. Τώρα, που ζητείται δήλωση του ν. 105, καταργείται, συνακόλουθα, το προσωπικό δεδομένο της θρησκευτικής πεποίθησης γονέων και μαθητών, οι οποίοι καλούνται να δηλώσουν το προφανές, δηλαδή ότι επιθυμούν να εκφράσουν το θρησκευτικό τους συναίσθημα. Η πικρή ουσία είναι ότι από την εποχή της πιστοποίησης των κοινωνικών φρονημάτων του καθενός, περάσαμε στο αντίστοιχο «φακέλωμα» των θρησκευτικών φρονημάτων!»
Καταλήγοντας ερωτά τα εξής :
1. Τώρα, που ζητήθηκε η δήλωση του ν. 105, δεν καταργείται το προσωπικό δεδομένο της θρησκευτικής πίστης γονέων και μαθητών; Ποιο είναι το νομοθετικό έρεισμα της διατάξεως αυτής;
2. Ποια είναι αυτά τα σχολεία, που για να προχωρήσουν σε εκκλησιασμό των μαθητών, ζήτησαν με τον προαναφερόμενο απαράδεκτο τρόπο, την έγκριση των γονέων;
3. Θα υπάρξουν κυρώσεις για την αχαρακτήριστη πρωτοβουλία τους;
4. Μετά από τόσες αντιδράσεις, θα διατηρήσετε σε ισχύ την διάταξη της αργίας;