Την ανοδική του πορεία για τέταρτο στη σειρά μήνα συνέχισε ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα καθώς ενισχύθηκε και τον Φεβρουάριο και πλέον βρίσκεται στις 107,5 μονάδες έναντι 105,9.

Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας η άνοδος προέρχεται από βελτίωση των προσδοκιών σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, αν και η καταναλωτική εμπιστοσύνη υποχωρεί.

Οι κύριες παράμετροι του διεθνούς περιβάλλοντος φαίνεται να παγιώνονται, και οι έως τώρα επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία, την κρίση στις αγορές ενέργειας και τον πληθωρισμό έχουν ενσωματωθεί σε μεγάλο βαθμό στις προσδοκίες, για αυτό και οι αντίστοιχοι ευρωπαϊκοί δείκτες παραμένουν αμετάβλητοι αυτόν τον μήνα.

Εγχωρίως, η ανοδική τάση συγκλίνει με τα ιστορικά δεδομένα στις περισσότερες προεκλογικές περιόδους, όταν και καταγράφεται γενικά βελτίωση των προσδοκιών για την πορεία της οικονομίας και τη μελλοντική θέση νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Ταυτόχρονα, οι αρχικοί φόβοι για γενικευμένη ύφεση στην Ευρώπη κατά τον χειμώνα δεν επαληθεύτηκαν ενώ υπάρχουν και πρώιμα σημάδια για την ερχόμενη τουριστική περίοδο που είναι θετικότερα του αναμενόμενου. Αν και οι βασικές συνθήκες και περιορισμοί της οικονομίας δεν μεταβάλλονται βραχυπρόθεσμα, οι μετεκλογικές εξελίξεις και η ανάδειξη νέας κυβέρνησης σε εύλογο χρόνο θα αποσαφηνίσουν τα χαρακτηριστικά της επόμενης περιόδου.

Αναλυτικότερα:

➢ στη Βιομηχανία, το αρνητικό ισοζύγιο των εκτιμήσεων για τις παραγγελίες και τη ζήτηση ενισχύθηκε ελαφρά, οι εκτιμήσεις για τα αποθέματα υποχώρησαν και οι θετικές προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες ενισχύθηκαν αισθητά.

➢ στις Κατασκευές, οι αρνητικές προβλέψεις για την παραγωγή υποχώρησαν σημαντικά, ενώ παράλληλα οι θετικές προβλέψεις για την απασχόληση βελτιώνονται έντονα.

➢ στο Λιανικό Εμπόριο, οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις ενισχύθηκαν σημαντικά, με το ύψος των αποθεμάτων να διατηρείται στα ίδια επίπεδα, ενώ οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη των πωλήσεων βελτιώνονται αισθητά.

➢ στις Υπηρεσίες, οι θετικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων υποχώρησαν, όπως και εκείνες για τη ζήτηση, ενώ οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ζήτησης ενισχύθηκαν σημαντικά.

➢ στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, οι αρνητικές προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας ενισχύθηκαν σημαντικά, όπως και οι αντίστοιχες για τη δική τους οικονομική κατάσταση. Παράλληλα επιδεινώθηκαν οριακά οι προβλέψεις για μείζονες αγορές και υποχώρησε ελαφρά η πρόθεση για αποταμίευση.