Αντιμέτωποι με ένα μεγάλο πρόβλημα είναι οι κληρονόμοι του Σίλβιο Μπερλουσκόνι, ο οποίος πέθανε τον περασμένο Ιούνιο σε ηλικία 86 ετών. Συγκεκριμένα, οι κληρονόμοι του δισεκατομμυριούχου Ιταλού πολιτικού και επιχειρηματίες πρέπει να αποφασίσουν τι θα κάνουν με την τεράστια συλλογή έργων τέχνης του, τα οποία είναι ως επί το πλείστον άχρηστα, συμπεριλαμβανομένων των πινάκων γυμνών γυναικών και της Madonna, που είναι αποθηκευμένα σε μια αποθήκη απέναντι από το σπίτι του κοντά στο Μιλάνο.
Ο Μπερλουσκόνι φέρεται ότι συγκέντρωσε τα 25.000 έργα τα τελευταία χρόνια της ζωής του, αγοράζοντας τα περισσότερα από τα μεταμεσονύχτια εμπορικά κανάλια σε μια προσπάθεια να γίνει… κορυφαίος συλλέκτης.
Ο Βιτόριο Σγκάρμπι, υφυπουργός του υπουργείου Πολιτισμού, κριτικός τέχνης και στενός φίλος του Μπερλουσκόνι, είπε ότι ο εξαναγκασμός για την αγορά έργων τέχνης που πωλούνταν μέσω τηλεοπτικών δημοπρασιών άρχισε σοβαρά το 2018 ως αποτέλεσμα των «άυπνων νυχτών».
Όπως είπε στο «Report», την ερευνητική σειρά που μεταδόθηκε στο RAI, ο Μπερλουσκόνι ξόδεψε περίπου 20 εκατ. ευρώ σε αυτό που ο Σγκάρμπι περιέγραψε ως μια συλλογή χωρίς αξία, η οποία φαίνεται πως εστιάζει στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα.
Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα «La Repubblica», η συλλογή είναι ένα βάρος για τους πέντε απογόνους του Μπερλουσκόνι, κυρίως επειδή κοστίζει 800.000 ευρώ ετησίως για τη συντήρηση της τεράστιας αποθήκης απέναντι από τη Villa San Martino, την κύρια κατοικία του στο Arcore κοντά στο Μιλάνο, στην οποία αποθηκεύονται τα έργα.
Ένας από τους πρώτους ειδικούς που έλαβαν κλήση από τον Μπερλουσκόνι κατά τη διάρκεια μιας μεταμεσονύχτιας τηλεοπτικής δημοπρασίας ήταν ο Λούκας Βιανίνι, ο οποίος στη συνέχεια έγινε ο επικεφαλής επιμελητής του δισεκατομμυριούχου.
Η αποθήκη του Μπερλουσκόνι θεωρείται ότι περιέχει επίσης μια σειρά από πίνακες γυμνών γυναικών, αν και δεν είναι σαφές από πού προέρχονται.
Εκατοντάδες πίνακες θρησκευτικών προσώπων προέρχονταν από την Galleria Newarte, έναν έμπορο κοντά στη Νάπολη. Ο ιδιοκτήτης Giuseppe De Gregorio είπε στο «Report» ότι δεν μπορούσε να το πιστέψει όταν έλαβε μια κλήση από τον Μπερλουσκόνι που ρωτούσε για έναν πίνακα αξίας 150 ευρώ.