Τι έδειξαν τα αποτελέσματα εννεαμήνου
Τις επιδόσεις του ΟΠΑΠ για το εννεάμηνο του τρέχοντος έτους ανακοίνωσε μεσοβδόμαδα η διοίκηση της εταιρείας και αν υπάρχει μία φράση που να τις συμπυκνώνει αυτή είναι η «υγεία» που βγάζουν οι εταιρικοί οικονομικοί δείκτες ειδικά σε μία περίοδο που λόγω διαφόρων παραγόντων δεν είναι και από τις καλύτερες.
Αυτό που αναμφίβολα ξεχωρίζει είναι το +7,7% σε ετήσια βάση (σ.σ. +6,8% σε επαναλαμβανόμενη βάση) που «έγραψε» στο εξεταζόμενο διάστημα ο δείκτης των καθαρών κερδών, τα οποία ανήλθαν σε 307,7 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι σε επίπεδο γ΄ τριμήνου (Ιούλιος-Σεπτέμβριος ΄23) τα καθαρά κέρδη «έκατσαν» στα 83,3 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 29,8% σε ετήσια βάση (-12,5% σε επαναλαμβανόμενη ετήσια βάση).
Γενικώς το τρίτο τρίμηνο του 2023 φαίνεται πως ήταν «προβληματικό» για τον ΟΠΑΠ καθώς στο συγκεκριμένο διάστημα και ο δείκτης των καθαρών εσόδων είχε πτωτική πορεία κατά 3,6% σε ετήσια βάση «σταματώντας» στα 481 εκατ. ευρώ.
Αυτή η εικόνα αποδίδεται σε καθαρά εξωγενείς παράγοντες όπως ήταν για παράδειγμα τα δυσμενέστατα κλιματολογικά φαινόμενα του καλοκαιριού και των αρχών του φθινοπώρου (καταστροφικές πυρκαγιές ανά την επικράτεια και φονικές πλημμύρες στη Θεσσαλία) ή τα ευνοϊκά για τους παίκτες αποτελέσματα αθλητικού στοιχηματισμού σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς επίσης και τα περιορισμένα τζάκποτ που είχε το «Τζόκερ».
Έστω κι υπό αυτές τις συνθήκες, στη διάρκεια του Νοεμβρίου η εταιρεία διένειμε προμέρισμα 1,002 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση 2023, που αποτελεί ιστορικό υψηλό. Ταυτόχρονα η πρόβλεψη της διοίκησης του ΟΠΑΠ είναι ότι ο κρίσιμος δείκτης EBITDA που αφορά τα επαναλαμβανόμενα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, θα «γράψει» ένα νούμερο που θα κυμαίνεται σε ένα εύρος μεταξύ των €720.000.000 και €740.000.000.
Το διπλό… τζόκερ που φέρνει χαμόγελα στη διοίκηση
Αν πάντως για τους παίκτες τα τζάκποτ στο «Τζόκερ» ήταν εσχάτως περιορισμένα, στο στρατηγείο του ΟΠΑΠ στη λεωφόρο Αθηνών έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν που «έπιασαν» το διπλό… τζόκερ αναπτυξιακής προόδου και τα οποίο συνίσταται αφενός στη δυναμική επίδοση της εταιρείας στο Online και αφετέρου στην εμφατική ανάπτυξή της στην retail δραστηριότητα.
Ξεκινώντας από το τελευταίο, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι συνεχείς πρωτοβουλίες της διοίκησης, προεξαρχόντων του διευθύνοντος συμβούλου, Jan Karas, και του αναπληρωτή CEO, Οδυσσέα Χριστοφόρου, για την ψηφιοποίηση του δικτύου και την αναβάθμιση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου του ΟΠΑΠ γεμίζουν με πολύτιμο καύσιμο το ρεζερβουάρ των retail δραστηριοτήτων της εταιρείας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Free Win, το πρώτο δωρεάν παιχνίδι για τα πρακτορεία ΟΠΑΠ, που είναι διαθέσιμο μέσω της εφαρμογής OPAP Store App, και το οποίο συμβάλλει στην προσέλκυση νέων κοινών, στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα και στην αύξηση της πιστότητας (loyalty) των πελατών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από την έναρξη της διάθεσης του Free Win στο OPAP Store App έχουν εγγραφεί 100.000 νέοι πελάτες με την εφαρμογή να καταγράφει καινούργιο ρεκόρ και τη βάση των χρηστών του να αγγίζει πλέον τα 800.000 άτομα.
Αντίστοιχα αποτελεσματικοί κρίνονται οι νεωτερισμοί στην πλατφόρμα του «Πάμε Στοίχημα» όπου οι πελάτες των καταστημάτων ΟΠAΠ απολαμβάνουν μία αναβαθμισμένη πρόταση και εμπειρία παιχνιδιού, μέσα από χαρακτηριστικά όπως το σημαντικά βελτιωμένο cash out και το bet builder, που είναι διαθέσιμα από την έναρξη της αθλητικής σεζόν.
Δεν μπορεί, τέλος, να μην επισημανθούν οι πρωτοβουλίες ανανέωσης του χαρτοφυλακίου των αριθμοπαιχνιδιών του ΟΠΑΠ που διεξάγονται μέσω κληρώσεων. Η εν λόγω επιλογή έχει στρατηγικό χαρακτήρα για τον ΟΠΑΠ καθώς πραγματοποιείται με το βλέμμα στραμμένο στη διάθεση του Eurojackpot στην ελληνική αγορά, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα η επανατοποθέτηση του ΛΟΤΤΟ ως παιχνίδι μηνιαίων καταβολών κερδών.
Η κίνηση αυτή έχει τύχει θερμής υποδοχής από τους πελάτες και τους πράκτορες του ΟΠΑΠ, σημειώνοντας ενθαρρυντικά αρχικά αποτελέσματα. Το αμέσως επόμενο διάστημα, θα προχωρήσει και η ανανέωση του ΤΖΟΚΕΡ, του δημοφιλέστερου παιχνιδιού κληρώσεων της εταιρείας, με στόχο τη διατήρηση της δυναμικής του.
Συνεχιζόμενη ανάπτυξη για τις online δραστηριότητες του ΟΠAΠ
Η ανάπτυξη των online δραστηριοτήτων συνεχίστηκε για ένα ακόμη τρίμηνο, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης για την εταιρεία τα επόμενα χρόνια.
Το Opaponline.gr, η νέα iLottery πλατφόρμα της εταιρείας, συνέχισε να καταγράφει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, έχοντας επιτύχει σημαντική αύξηση της παικτικής δραστηριότητας και της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες. Επιπλέον, ενίσχυση της παικτικής δραστηριότητας και της αλληλεπίδρασης σημειώνεται και στο Pamestoixima.gr, χάρη σε νέα δωρεάν παιχνίδια και προωθητικές ενέργειες, τόσο για τους παίκτες του αθλητικού στοιχήματος, όσο και για τους παίκτες του online casino.
Στη διοίκηση του ΟΠΑΠ έχουν να λένε ότι εξαιτίας αυτής ακριβώς της μεθοδικής επέκτασης της εταιρείας στις διαδικτυακές και επίγεια εμπορικές δραστηριότητες τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) για το εννεάμηνο του τρέχοντος «αυγάτισαν» κατά 7,8% σε ετήσια βάση διαμορφούμενα στα 1,506 δισ. ευρώ από τα 1,398 δισ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος της περασμένης χρονιάς.
Σημαντική διάκριση ESG για τον ΟΠAΠ
Για μια ακόμη χρονιά, η MSCI επιβεβαίωσε την υψηλή αξιολόγηση του ΟΠAΠ σε σχέση με κριτήρια ESG (Environmental, Social, Governance). Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2023, επαναβεβαιώθηκε η αξιολόγηση «ΑΑ» του ΟΠΑΠ, η οποία είναι η υψηλότερη που έχει αποδοθεί σε εταιρεία τυχερών παιχνιδιών σε κλίμακα από «CCC» έως «ΑΑΑ».
Αυτή είναι η τέταρτη συνεχής χρονιά που η MSCI αποδίδει αξιολόγηση «AA» στον ΟΠAΠ, γεγονός που αναδεικνύει την εστίαση της εταιρείας σε κριτήρια και μετρήσιμους δείκτες που αφορούν το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση. Ταυτόχρονα, επιβεβαιώνει την ισχυρή δέσμευσή του ΟΠAΠ ως προς την υλοποίηση δράσεων και πολιτικών για τη διαχείριση ρίσκων και την αξιοποίηση ευκαιριών που αφορούν ζητήματα ESG.