Θετικά ήταν τα στοιχεία για τον ελληνικό τομέα της μεταποίησης των Νοέμβριο, ενώ οι επιχειρησιακές συνθήκες ήταν καλύτερες σε σύγκριση με πολλές άλλες χώρες στην Ευρωζώνη.
Ειδικότερα, ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) της S&P Global για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα κατέγραψε τιμή οριακά πάνω από τις 50.8 μονάδες του Οκτωβρίου και την υψηλότερη των τελευταίων τριών μηνών. Βελτίωση των λειτουργικών συνθηκών καταγράφεται κάθε μήνα από τον Φεβρουάριο, ωστόσο, η τελευταία αύξηση ήταν μέτρια.
Η βελτίωση αυτή αποδίδεται στην αύξηση του όγκου παραγωγής και στη μέτρια ανάκαμψη του αριθμού των εργαζομένων. Βέβαια, οι συνθήκες ζήτησης ήταν σχετικά υποτονικές, καθώς το σύνολο των νέων παραγγελιών παρέμεινε σε γενικές γραμμές αμετάβλητο από τον Οκτώβριο, λόγω της συνεχιζόμενης επιβάρυνσης από τη μείωση των εξαγωγικών πωλήσεων.
Εν τω μεταξύ, οι πιέσεις επί τους κόστους υποχώρησαν καταγράφοντας χαμηλό τεσσάρων μηνών τον Νοέμβριο, γεγονός το οποίο οι ερωτηθέντες στην έρευνα συνέδεσαν με τις χαμηλότερες τιμές πρώτων υλών και τα μειωμένα μεταφορικά έξοδα.
Ο Tim Moore, Διευθυντής Οικονομικών της S&P Global Market Intelligence, σχολίασε σχετικά: «Τα στοιχεία του Νοεμβρίου υπέδειξαν θετικό μήνα για τον ελληνικό μεταποιητικό τομέα και οι επιχειρησιακές συνθήκες παρέμειναν περισσότερο ανθεκτικές σε σύγκριση με πολλές άλλες περιοχές της Ευρωζώνης.
Οι όγκοι παραγωγής αυξήθηκαν για δέκατο συνεχή μήνα με σταθερό ρυθμό, υποστηριζόμενοι από την έντονη εισροή των παραγγελιών σε εξέλιξη. Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι ο αριθμός των εργαζομένων επανήλθε σε επίπεδα αύξησης τον Νοέμβριο, καθώς οι κατασκευαστές ανασυγκρότησαν τις προσπάθειές τους ώστε να ενισχύσουν την παραγωγική ικανότητα των επιχειρήσεων. Η αισιοδοξία σχετικά με τις μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης ήταν επίσης εμφανής από τις αυξημένες προσδοκίες ως προς την επιχειρηματική δραστηριότητα, οι οποίες καταγράφηκαν στο υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο.
Ωστόσο, οι εισερχόμενες νέες παραγγελίες σταμάτησαν τον Νοέμβριο, καθώς οι υποτονικές συνθήκες ζήτησης και η αποθεματοποίηση από την πλευρά των πελατών επηρέασαν αρνητικά τις πωλήσεις. Οι παραγωγοί αγαθών επισήμαναν συχνά τις μειωμένες δαπάνες των πελατών σε βασικές αγορές εξαγωγών, γεγονός το οποίο οδήγησε στην ταχύτερη μείωση των νέων εργασιών από το εξωτερικό που έχει καταγραφεί από τον Φεβρουάριο.»