Στο ιστολόγιο “Ομολογία” εντοπίσαμε δύο εκτενή σχόλια που μαρτυρούν ότι οι ανώνυμοι συντάκτες τους έχουν υψηλό επίπεδο θεολογικής συγκρότησης.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε κατ’ ανάγκην με όλες τις θέσεις που εκφράζουν, οι οποίες έτσι κι αλλιώς είναι αλληλοσυγκρουόμενες.
Αναδημοσιεύουμε, όμως τα σχόλια, με τη βεβαιότητα ότι θα γίνουν αφορμή γόνιμου προβληματισμού.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε κατ’ ανάγκην με όλες τις θέσεις που εκφράζουν, οι οποίες έτσι κι αλλιώς είναι αλληλοσυγκρουόμενες.
Αναδημοσιεύουμε, όμως τα σχόλια, με τη βεβαιότητα ότι θα γίνουν αφορμή γόνιμου προβληματισμού.
Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΑΞΙΩΜΑ
=====
Ανώνυμος27 Ιουλίου 2017 – 12:26 π.μ.
Δύο ερωτησεις θα ηθελα να απευθύνω και θα ηθελα μια ξεκαθαρη απαντηση απο τους ιερεις που λειτουργησαν σημερα εκει στην μονη της Αγιας Παρασκευης. Επισης οσοι δεν γνωριζουν τα θεματα της λειτουργικης και του Κανονικου Δικαιου καλο θα ειναι να μην γραψουν σχολια με ασυναρτησιες και λοιδωριες. Πρωτον, οι ιερεις και ιερομοναχοι οταν πηραν Καιρο σημερα το πρωι στον Ορθρο (οπως ονομαζεται η μικρη ακολουθια που τελει η τελουν καθ εαυτον ο μελλων ή οι μελλοντες να λειτουργησουν) εβαλαν (οπως επιβαλλει το τυπικο) μετανοια στον Αρχιερατικο Θρονο; Αν ναι σε ποιον επισκοπο;
Με δεδομενο που δεν χωρει καμια παρερμηνεια πως ο εκαστοτε ιερευς η ιερομοναχος τελει ολα τα ιερα μυστηρια με την ευλογια του Επισκοπου του. Ας σκεφτουμε μονο ενα πραγμα οτι και 500 Αγιοι πρεσβυτεροι να συλλειτουργησουν αλλο πρεσβυτερο ή διακονο ή Επίσκοπο ΔΕΝ μπορουν να χειροτονησουν.
Επισης και ο πλεον αγιος ιερευς αν δεν εχει χειροθεσια σε Πνευματικο η ενταλτηριο γραμμα απο επισκοπο ΔΕΝ μπορει να εξομολογησει κανενα λαικο.
Ξαναερωτω, λοιπον, αν εβαλαν οι συγκεκριμενοι ιερεις και ιερομοναχοι μετανοια στο Δεσποτικο; Μαλιστα ο λειτουργων ιερευς -παντα κατα το τυπικο- πρεπει να παιρνει καιρο ΜΟΝΟ με το αντερί, το εξωρασο και το καλυμαυκι του ΜΕΤΑ ΕΝΔΥΕΤΑΙ απασα την ιερατικη του στολη. Ενδεικτικο και αυτο της μεγαλης σημασιας του “Καιρου”.
Με δεδομενο που δεν χωρει καμια παρερμηνεια πως ο εκαστοτε ιερευς η ιερομοναχος τελει ολα τα ιερα μυστηρια με την ευλογια του Επισκοπου του. Ας σκεφτουμε μονο ενα πραγμα οτι και 500 Αγιοι πρεσβυτεροι να συλλειτουργησουν αλλο πρεσβυτερο ή διακονο ή Επίσκοπο ΔΕΝ μπορουν να χειροτονησουν.
Επισης και ο πλεον αγιος ιερευς αν δεν εχει χειροθεσια σε Πνευματικο η ενταλτηριο γραμμα απο επισκοπο ΔΕΝ μπορει να εξομολογησει κανενα λαικο.
Ξαναερωτω, λοιπον, αν εβαλαν οι συγκεκριμενοι ιερεις και ιερομοναχοι μετανοια στο Δεσποτικο; Μαλιστα ο λειτουργων ιερευς -παντα κατα το τυπικο- πρεπει να παιρνει καιρο ΜΟΝΟ με το αντερί, το εξωρασο και το καλυμαυκι του ΜΕΤΑ ΕΝΔΥΕΤΑΙ απασα την ιερατικη του στολη. Ενδεικτικο και αυτο της μεγαλης σημασιας του “Καιρου”.
Δευτερον στο ιερο Αντιμηνσιον που απλωνεται στην Αγια Τραπεζα μετα το Ιερο Ευαγγελιο ΠΟΙΟΥ επισκοπου την υπογραφη φερει; Ερωτω σας π. Παισιε και αναμενω ξεκαθαρη απαντηση. Λυπαμαι αλλα τα εχετε λιγο μπερδεμενα εσεις οι αποτειχιζομενοι. Απο την μια τα βαζετε με τους οικουμενιστες και εσεις εχετε γινει προτεσταντιζοντες Ορθοδοξοι. Αυτοσχεδιαζετε, λειτουργειτε με ενα καθηρημενο κληρικο (αληθεια γιατι δεν το κανατε τοσα χρονια;), καλειτε τον μοναχο Σαββα να ψαλλει ΠΟΥ ΕΜΑΘΑ πως κοινωναει στο ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΣΕ κελια ζηλωτων ΓΟΧ (ΠΑΡΑΚΑΛΩ να με διαψευσει αν δεν ισχυει κατι τετοιο και ζητω συγνωμη αν τον αδικω). Λοιπον τι γινετε με εσας. Που ηταν σημερα ο π. θεοδωρος Ζησης, ο π. Νικολαος Μανωλης κ.α. Εκεινοι προφανως σεβαστηκαν την προ ετων αποφαση της καθαιρεσης του π. Ευθυμιου Τρικαμηνα (αληθεια ποια συνοδος τον αποκατεστησε; Θυμαμαι για καποια ετη και ο ιδιος ειχε σεβαστει την αποφαση του Συνοδικου. Μετα ξαφνικα ξαναρχισε να λειτουργει).
Ξερω πως με οσα γραφω θα δεχθω υβρεις και νομικιστικα σχολια που θα εχουν και πολλα πατερικα χωρια για να με τσακισουν. Ομως η ΑΛΗΘΕΙΑ ΘΑ ΛΑΜΨΕΙ και μακαρι να βγω ψευτης αλλα αν καποιοι (αλλα και ολοι μας) δεν ταπεινωθουμε θα καταληξουμε σαν τους ΓΟΧ αλληλοσφαγμενοι και αλληλοκαθηρημενοι. Υπακοη αδελφοι στην Αγια ΜΑΣ Εκκλησια, την μανα μας που δεν επαψε να γενναει αγιους.
Ερώτηση – ποιος απο εμας εκανε εστω εικοσι λεπτα, τι λεγω δεκα λεπτα, τι λεγω πεντε λεπτα, τι λεγω δυο λεπτα ΠΡΟΣΕΥΧΗ για τον Πατριαρχη Βαρθολομαιο. Ας γραψει καποιος απο ολους εμας που καθημερινα τον λοιδωρουμε οπως ο ιστολογος εστω ανωνυμα. Ναι εγω καθε μερα ζητω απο τον Κυριο μας να τον φωτιζει στα καθηκοντα του. Ελπιζω να βρειτε το θαρρος και να το δημοσιευσετε κ. Οδυσσεα το σχολιο μου.
Ανόητος εμπαθης Χριστιανος.
Χρήστος27 Ιουλίου 2017 – 12:13 μ.μ.
Προς: Ανώνυμος 27 Ιουλίου 2017 – 12:26 π.μ.
Δηλαδή, εσείς πιστεύετε ότι όταν ο παπάς παίρνει καιρό και μετανίζει μπροστά στον κενό αρχιερατικό θρόνο, η μετάνοια του “μεταβαίνει” προς τον (απόντα) Αρχιερέα;
Δεν σας είναι λίγο πιο εύκολο (εφ όσον πιστεύετε) να δεχτείτε ότι ο παπάς βάζει μετάνοια στον Μεγάλο Αρχιερέα, η εικόνα του οποίου βρίσκεται στον θρόνο, και ο οποίος είναι ούτως ή άλλως Παρών ως ο Προσφέρων και Προσφερόμενος;
Ως προς δε το αντιμήνσιο, έχετε την εντύπωση ότι φέροντας την υπογραφή του Επισκόπου, επέχει την θέση κάποιας ενυπόγραφης άδειας για τον Πρεσβύτερο, ώστε ο τελευταίος να μπορεί να λειτουργήσει;
Η υπογραφή στο αντιμήνσιο, αποτελεί πιστοποίηση περί του εγκαινιασμού του και δεν έχει να κάνει με την “εξουσιοδότηση” του Επισκόπου προς τον ιερέα για την τέλεση της Θείας Λειτουργίας.
Άλλωστε η χρήση του αντιμηνσίου σε εγκαινιασμένη Αγία Τράπεζα, ελέγχεται για την ορθότητά της, και μάλλον έχει πρακτικούς λόγους (για την συλλογή ίσως με ακρίβεια των μαργαριτών).
Είναι αλήθεια ότι όλα αυτά που αναφέρετε, τα χρησιμοποιούν ως επιχειρήματα οι Επίσκοποι για τονισμό της υπερεξουσίας τους.
Όμως, επειδή πράγματι φαίνεται να γνωρίζετε λειτουργική, για σκεφτείτε αν είναι όντως έτσι τα πράγματα.
Και αν όντως είναι, για σκεφτείτε ποιός Επίσκοπος μπορεί να ίσταται εις τόπον και τύπον Χριστου; Ο καθένας; Αδιακρίτως των αιρετικών του φρονημάτων; Μήπως τελικά θεωρούμε το μυστήριο της ιερωσύνης ως μαγική πράξη;
Γιατί η Εκκλησία μας, απαγορεύει αυστηρά (άσχετα αν στις μέρες μας εφαρμόζεται κατά κόρον ιδίως στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, με ψιλούς τίτλους) την χειροτονία “απολελυμένων” Επισκόπων άνευ ποιμνίου; Μήπως γιατί η σχέση ποιμένα και ποιμενόμενου είναι αμφίδρομη; Ο ποιμένας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς ποίμνιο όχι μόνο για το παράλογο του πράγματος, αλλά και γιατί στην ουσία, ζυμώνεται με το ποίμνιό του και το εκφράζει. Ο Επίσκοπος δεν μπορεί να πηγαίνει σε Σύνοδο και να αποφασίζει αφ εαυτού, με βάση σκοπιμότητες και συσχετισμούς. Πηγαίνει στην Σύνοδο (είτε αυτή είναι η Διαρκής είτε η Σύνοδος της ιεραρχίας, ή η “σύνοδος” του Κολυμβαρίου) για να εκπροσωπήσει και εκφράσει την εκκλησία του. Άλλως καταντά ένας γραφειοκράτης που συμμετέχει σε κάτι που μοιάζει με συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου πολυεθνικής και όχι με Ιερά Σύνοδο.
Δεν νομίζετε ότι μόνοι μας έχουμε απεμπολήσει τα δικαιώματά μας ως Βασίλειον ιεράτευμα, εκχωρώντας τα εν είδει λευκής επιταγής στους Επισκόπους μας, οι οποίοι διαπιστώνοντας την ράθυμη και ανεύθυνη στάση μας, οικειοποιούνται όλα αυτά που ανήκουν ακόμη και στο τελευταίο (με την κοσμική έννοια) μέλος της Εκκλησίας, που όμως για τον Χριστό είναι πολύτιμο όπως και κάθε άνθρωπος, υπερ ού Χριστός έπαθε, απέθανε και Ανέστη.
Με εκτίμηση
(ά)Χρηστος.