Ο Πάπας Φράνσις δήλωσε, ότι η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία πρέπει να υιοθετήσει
μια καλύτερη μετάφραση της φράσης: «και μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν » στην ιταλική εκδοχή του ‘Πάτερ Ημών’.
Είπε ότι η τρέχουσα φράση, η οποία είναι η ίδια σε πολλές άλλες γλώσσες, υποδηλώνει ότι ο Θεός έχει την επιλογή να μας οδηγήσει ή όχι στον πειρασμό.
«Αυτό δεν είναι καλή μετάφραση, επειδή μιλάει για έναν Θεό που προκαλεί πειρασμό», είπε ο Πάπας σε τηλεοπτική συνέντευξή του.
Η Κυριακή Προσευχή είναι μέρος της χριστιανικής λειτουργικής κουλτούρας και απομνημονεύεται από την παιδική ηλικία από εκατοντάδες εκατομμύρια χριστιανούς όλων των δογμάτων. Στο Κατά Ματθαίον Κεφ. 6 9-13 έχουμε την προσευχή αυτή, τη γνωστή μας ως “Πάτερ ημών”, την οποία ο Χριστός δίνει σε αυτούς που ακούν το κήρυγμά Του, λέγοντάς τους:
Ματθ. 6,9 οὕτως οὖν προσεύχεσθε ὑμεῖς· Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς· ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου·
Έτσι λοιπόν να προσεύχεσθε εσείς. Πατέρα μας που είσαι στους ουρανούς, ας είναι άγιο το όνομά Σου,
Ματθ. 6,10 ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου· γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ, καὶ ἐπὶ τῆς γῆς·
ας έλθει η Βασιλεία Σου, ας γίνει το θέλημά Σου, όπως στον ουρανό έτσι και πάνω στη γη,
Ματθ. 6,11 τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον·
το απαραίτητο για την επιβίωσή μας ψωμί δώσε μας σήμερα
Ματθ. 6,12 καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν·
και συγχώρεσέ μας τα οφειλόμενα λόγω των αμαρτημάτων μας, όπως κι εμείς συγχωρούμε αυτούς που μας οφείλουν λόγω των αμαρτημάτων τους.
Ματθ. 6,13 καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ. ὅτι σοῦ ἐστιν ἡ βασιλεία καὶ ἡ δύναμις καὶ ἡ δόξα εἰς τοὺς αἰῶνας· ἀμήν.
και μην επιτρέψεις να μπούμε σε πειρασμό, αλλά προστάτευσέ μας από τον πονηρό.
Διότι δική Σου είναι η Βασιλεία και η Δύναμη και η Δόξα στους αιώνες.
Μην ξεχνάμε, πως με αυτή την προσευχή ο Κύριος Ιησούς Χριστός μας διδάσκει το πώς πρέπει να προσευχόμαστε. Δεν είναι μια τυχαία απλή προσευχή, που έγραψε κάποιος, αλλά μας την παρέδωσε ο ίδιος ο Θεός.
Αυτό που ο Πάπας σε όλη του την καθολική αλαζονεία αδυνατεί, ή δεν τον συμφέρει να καταλάβει, είναι ότι ο Θεός ΔΕΝ οδηγεί τους ανθρώπους “σε πειρασμό”. Αυτός που οδηγεί στον πειρασμό τους ανθρώπους, σίγουρα ξέρει πολύ καλά ο Πάπας, ότι είναι ο διάβολος και τα τσιράκια του οι δαίμονες. Κι αυτό έχει εξουσία να το πράττει ο διάβολος, λόγω της δικής μας ηλίθιας αποστασίας απέναντι στο Θεό, με την οποία χάσαμε τον Παράδεισο κι ήρθαμε εδώ για να δοκιμαστούμε και να αποδείξουμε ότι επιλέγουμε τη Ζωή κοντά στον Χριστό ή το θάνατο μαζί με τον διάβολο.
Ο Χριστός δεν θέλει ούτε το κακό μας, ούτε να δοκιμαζόμαστε με πειρασμούς και βάσανα, γι’ αυτό και μας έφερε να ζούμε στον Παράδεισο. Εμείς κάναμε την επιλογή να φύγουμε από κοντά Του και παρόλα αυτά, ήρθε μέσα στη φυλακή μας και μας έδειξε τον τρόπο να φύγουμε από τον κόσμο του διαβόλου και των βασάνων και να επιστρέψουμε πίσω στο φως.
Κι έρχεται τώρα ο Πάπας να μας πει πως ο Χριστός δεν μας τα είπε καλά.
Υποστήριξε δε ότι η φράση: «και μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν», του Πάτερ Ημών, υποδηλώνει ότι ο Θεός έχει την επιλογή να μας οδηγήσει ή όχι στον πειρασμό και πρόσθεσε ότι η Καθολική Εκκλησία στη Γαλλία έχει βρει, ως εναλλακτική λύση, τη φράση: «μη μας αφήνεις να πέσουμε στον πειρασμό» η οποία, όπως είπε ο Πάπας, υποδηλώνει ότι το σφάλμα είναι ανθρώπινο.
Δήλωσε ότι κάτι τέτοιο ή κάτι παρόμοιο πρέπει να εφαρμοστεί σε όλο τον κόσμο.
Πάλι ο Πάπας δηλαδή, δεν υποδεικνύει το αφεντικό του τον διάβολο, ο οποίος προκαλεί τον πειρασμό, αλλά στον άνθρωπο μόνο ρίχνει το βάρος του σφάλματος. Σίγουρα ο άνθρωπος με τις κακές επιλογές του πάντα δυσκολεύει τη θέση του, αλλά βλέπουμε πόσο κραυγαλέα ο Πάπας δεν λέει τίποτε ενάντια στον πονηρό, αλλά μιλά για έναν δήθεν αδικημένο Θεό, που δήθεν τον αδικούμε θεωρώντας Τον υπεύθυνο για τους πειρασμούς κι έναν άνθρωπο που σφάλλει. Ο πονηρός διάβολος δεν υπάρχει πουθενά στα λόγια του και στο σκηνικό που παρουσιάζει.
Από την άλλη πάλι, ο Πάπας δεν τονίζει ότι ο Θεός είναι Αυτός που μπορεί και ΕΧΕΙ την απόλυτη δύναμη,μέσα και σε αυτόν τον κόσμο, να κάνει την οποιαδήποτε διαβολική επιρροή να μην ασκεί επίδραση πάνω μας. Να την κάνει να μην επιδρά πάνω μας, παρόλο που μας ασκείται οποιαδήποτε στιγμή και με οποιαδήποτε σφοδρότητα από τον διάβολο και τους δαίμονες. Όμως πως να παραδεχθεί ο Πάπας κάτι τέτοιο;
Μήπως ο διάβολος θέλει να αλλάξει κι άλλο τις Γραφές και χρησιμοποιεί το καλύτερο οργανό του σε αυτόν τον κόσμο, τον Πάπα, αρχίζοντας από την προσευχή που ο ίδιος ο Χριστός μας έδωσε και μάλιστα επεμβαίνοντας σε μια φράση που αποτελεί το απόλυτο όπλο του Χριστιανού, αφού του δίνει την εξουσία να ζητάει από τον ίδιο τον Θεό, να μην τον επηρεάζει καμιά δαιμονική ενέργεια εναντίον του;
Τι καλύτερο για τον διάβολο από το να εξουδετερώσει το δικαίωμα που έχουμε να ζητάμε από τον Χριστό να μας κρατά απαθείς, απέναντι στη δική του δαιμονική επίδραση.
Με δεδομένο ότι πάντα ο διάβολος πιάνεται από τις λεπτομέρειες, αυτό το σημείο όπως φαίνεται, το εκμεταλλεύεται για να προκληθεί κάποιο θέμα, με δήθεν αγαθή πρόθεση από μέρους του Πάπα και στη συνέχεια θα πρέπει ίσως να περιμένουμε να δούμε κι άλλου τύπου αλλαγές.
Ο Πάπας, ο οποίος αποκαλείται και άγιος πατέρας, υιοθετώντας έναν καθαρά βλάσφημο χαρακτηρισμό, αφού Άγιος Πατέρας είναι μόνον ο Θεός και μάλιστα ο ίδιος ο Χριστός αποκαλεί τον Πατέρα: “Άγιε Πατέρα” στο κατά Ιωάννην ευαγγέλιο Κεφ. 17 στιχ 11 “καὶ οὐκέτι εἰμὶ ἐν τῷ κόσμῳ, καὶ οὗτοι ἐν τῷ κόσμῳ εἰσί, καὶ ἐγὼ πρὸς σὲ ἔρχομαι. πάτερ ἅγιε, τήρησον αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματί σου ᾧ δέδωκάς μοι, ἵνα ὦσιν ἓν καθὼς ἡμεῖς.” όταν απευθύνεται στην προσευχή Του στον Θεό, θέλει να ξαναγράψει τμήματα της Βίβλου που δεν του αρέσουν.
Αυτό δείχνει αλαζονεία και μάλιστα επικίνδυνη. Αλλά τι να περιμένει κανείς από κάποιον που απλά ακολουθεί τον πατέρα του, τον Διάβολο.
Για να καταλάβετε καλύτερα πόσο σημαντικό είναι αυτό το σημείο μέσα στην Κυριακή Προσευχή μας, το οποίο θέλει να αλλάξει ο Πάπας, ακούστε τον Δημοσθένη Λιακόπουλο στο παρακάτω απόσπασμα και δείτε την αλήθεια.