Του Άρη Δημόπουλου

Τι να πρωτοπεί κανείς για τον απίστευτα εξοργιστικό τρόπο που διαπομπεύουν τις εικόνες και τα ομοιώματα του Χριστού παγκοσμίως, ιδιαίτερα μάλιστα όταν αυτό συμβαίνει σε μία αμιγώς χριστιανική χώρα. 

Για άλλη μία φορά, ο Χριστός και η Παρθένος Μαρία γίνονται αιτία χλευασμού από εκπρόσωπους της “τέχνης”, οι οποίοι και θέλουν να περάσουν τα δικά τους προπαγανδιστικά μηνύματα σχετικά με την προσφυγική κρίση και την αλληλεγγύης, καπηλεύοντας ωστόσο την χριστιανοσύνη στο σύνολό της.

Ο λόγος λοιπόν για μία έκθεση “υψηλής τέχνης” στη γκαλερί Poggiali του Μιλάνου, η οποία και άνοιξε τις πόρτες της πριν από μερικές μέρες, φιλοξενώντας ένα αντίγραφο της πολύ γνωστής Πιέτα του Μιχαήλ Άγγελου. Μόνο που ο…καλλιτέχνης προτίμησε να “πρωτοπορήσει”, παρουσιάζοντας μία παραλλαγή της!

Η εικόνα μιλάει από μόνη της, με την Παρθένο Μαρία να κρατάει στην αγκαλιά της έναν…μαύρο Ιησού και πιο συγκεκριμένα από την Νιγηρία!

Ο δημιουργός του “έργου”,  Fabio Viale, δήλωσε μάλιστα πως είναι αρκετά περήφανος για το έργο του και αποκάλυψε πως το εμπνεύστηκε μετά από συνάντηση που είχε με ένα Νιγηριανό αγόρι που δήλωνε Χριστιανός. 

Το έργο, όπως ήταν φυσικό, συγκέντρωσε πλήθος κακών αλλά και καλών κριτικών, με τον καλλιτέχνη να παίρνει αυτό που ήθελε, δηλαδή μεγάλη δημοσιότητα.

Δυστυχώς όμως αυτήν την δημοσιότητα την τοποθετούν στη βάση της ύβρις απέναντι στον ίδιο τον Χριστό. 

Προφανώς ο “καλλιτέχνης” νιώθει εμπνευσμένος από τις πολλές δηλώσεις του Πάπα Φραγκίσκου, που σε ουκ ολίγα κηρύγματά του έχει μιλήσει για τον “πρόσφυγα Ιησού”, εξισώνοντας τη ζωή του Χριστού με εκείνη των προσφύγων σήμερα. 

Ούτως η άλλως τα αποκρουστικά ομοιώματα του Ιησού που τον παρουσιάζουν ως “μαύρο”, δεν τα συναντάμε πρώτη φορά στην Καθολική Ιταλία: