Νέα εμπόδια στη διαλεύκανση φορολογικών υποθέσεων βάζει με απόφασή του το Β΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία δεν αποτελούν συμπληρωματικά στοιχεία τόσο η «ανώνυμη καταγγελία» για φοροδιαφυγή πολίτη, όσο και η λεγόμενη «πληροφοριακή έκθεση ελέγχου φορολογίας εισοδήματος» του ΣΔΟΕ έτσι ώστε να μπορεί να παραταθεί ο φορολογικός έλεγχος, πλέον των πέντε ετών.
Η σημερινή υπ ΄ αριθμ. 172/2018 απόφαση του Β΄ Τμήματος του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου αποτελεί ουσιαστικά επέκταση της περσινής ομόφωνης απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ (1738/2017) που είχε κρίνει ότι η παραγραφή των φορολογικών αξιώσεων είναι πενταετής και οι αλλεπάλληλες παρατάσεις παραγραφής είναι αντισυνταγματικές, κλείνοντας έτσι εκατοντάδες χιλιάδες εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις.
Σήμερα το ΣτΕ έκανε δεκτή αίτηση ακύρωσης γνωστού δικηγόρου ο οποίος διετέλεσε και βουλευτής στον οποίο, κατόπιν “ανώνυμης καταγγελίας”, η ΙΓ΄ Δ.Ο.Υ. Αθηνών του καταλόγισε διορθωτικό φόρο εισοδήματος και πρόσθετο φόρο λόγω ανακρίβειας των φορολογικών δηλώσεων του. Οι φορολογικοί έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν όμως πλέον της 5ετίας.
Η “ανώνυμη καταγγελία” ανέφερε ότι συνολικά 34 δικηγόροι των Αθηνών φοροδιαφεύγουν. Μετά από αυτό το ΣΔΟΕ ζήτησε να διενεργηθούν έλεγχοι και στους 34 αυτούς δικηγόρους και αμέσως έγινε άρση του τραπεζικού απορρήτου στο σύνολο των Τραπεζικών λογαριασμών των δικηγόρων.
Το Β΄ Τμήμα του ΣτΕ αφού επανέλαβε τις θέσεις της περσινής απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ, επισημαίνει ότι σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και υπό το πρίσμα της συνταγματικής αρχής της αναλογικότητας «ο φορολογικός έλεγχος (και ο καταλογισμός φόρου και ο πρόσθετου φόρου λόγω ανακριβούς δήλωσης) πρέπει να διενεργείται, κατ΄ αρχής, εντός της πενταετίας και κατά παρέκκλιση εντός της 10ετίας εάν περιέλθουν σε γνώση της φορολογικής αρχής «συμπληρωματικά στοιχεία», δηλαδή στοιχεία αποδεικτικά της ύπαρξης μη δηλωθέντος φορολογικού εισοδήματος, τα οποία δικαιολογημένα δεν είχε υπόψη της η φορολογική αρχή κατά την πενταετία».
Στοιχεία για υπόλοιπο ή και κίνηση Τραπεζικών λογαριασμών στην ημεδαπή, δεν αποτελούν «συμπληρωματικά στοιχεία» ικανά να δικαιολογήσουν -εν όψει και των επιταγών της συνταγματικής αρχής της αναλογικότητας- την επιμήκυνση της κατ΄ αρχής πενταετία προθεσμία παραγραφής», όπως δεν αποτελούν η «ανώνυμη καταγγελία» για φοροδιαφυγή πολίτη, όσο και η λεγόμενη «πληροφοριακή έκθεση ελέγχου φορολογίας εισοδήματος» του ΣΔΟΕ, η οποία αποτελεί προπαρασκευαστική πράξη για τον έλεγχο της φορολογικής αρχής.